רעיונות לפוסטים לפי שיטת OBM – חודש יולי

29 ביוני, 2022

כדי להשאר רלוונטיות, וכדי לא לשעמם את הקהל שלנו – חשוב לחבר את מה שאנחנו מעלות ברשתות החברתיות – למה שקורה באותו הזמן בארץ ובעולם.
OBM – Occasion Based Marketing קוראים לזה,
או בעברית – שיווק מבוסס עיתוי/אירוע.
מה זה ולמה זה טוב לנו? הכל פה.

אז מה הכוונה בשיווק מבוסס עיתוי? לאורך השנה, בלוח השנה, נעוצים כל מיני מועדים שמומלץ להתייחס אליהם כאשר מתכננים מראש מה נשווק, מה נפרסם, מה נכין. מה למשל? חגים, יום האהבה, סיום שנה הם דוגמאות קלסיות שיעזרו לך לתכנן מראש מה את רוצה להכין, להציע לקהל הלקוחות שלך וגם להעלות ברשתות ולשווק. הדוגמא הכי טובה וברורה שיש היא כל ערכות ה-DIY שצצו בזמן הסגר הראשון. עלה צורך, היו מי שזיהוי אותו, ובשיווק מבוסס אירוע (הסגר בשל הקורונה) החלו משווקות ערכות לקישוט בבית. זו דוגמא אחת להתייחסות לאירוע במיידי (שאגב נקרא – RTM – Real Time Marketing). מהו עוד שיווק מותאם רגע – הסטורי באינסטוש מבוסס על זה, אבל למזלנו יש אירועים שאפשר לתכנן מראש כאשר מתבוננים בלוח השנה. ההתייחסות לאירועים ידועים מראש – הוא הOBM (ובנינו? הוא גם הרבה פחות מלחיץ…)

אז איך עושים את זה?

פשוט – פותחים לוח שנה ומתחילים למרקר תאריכים שרלוונטים אליך ולעסק שלך – חגים, עונות, אירועים.. לא צריך להתייחס לכל האירועים, אלא לאלה שרלוונטים לך ולעסק שלך. למה שאת רוצה לקדם. לעורר. למשל לפני שבועות עולה השיח על מוצרי חלב, גבינות, פסטות – אם את רוצה לקדם עוגות גבינה – זה אירוע שתמרקרי חזק.

מוכנה? מתחילים!

הכנתי לך פה את חודש יולי הקרוב. פה אין חגים – אבל יש הרבה ימים בינלאומיים שרלוונטים לנו, למעצבי העוגות. יום הגלידה קרב? זה זמן לפרסם עוגת גלידה שהכנת, או מתכון לעוגות בגביעי גלידה, או לזילוף בצבעי גלידה… טו' באב מתקרב – זה הזמן להכין מראש ולהעלות מראש מארזים לאוהבים. יש לך לקוחות אמריקאים? יום העצמאות האמריקאי קרב. יש? יש!


הורדת? איזה כייף!! אשמח לשמוע לאיזה ימים תתכונני, ואפילו – אם תפנקי פה בלינק.

Subscribe
Notify of
guest
0 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments